söndag 7 april 2013

Kurs i Flämslätt

Tänk vad tiden går fort det är hela 4 veckor sen jag var i Flämslätt
 där jag höll kurs för en mycket härlig grupp.
Vi startade med att sy en trosa där jag förberett tillklippningen
Alla fick samma tyg men olika färg på spets och resår
 var och en fick dekororera  trosan som man ville
Därefter fick varje kursdeltagare välja vad de ville sy
 fick hjälp att måtta, rita mönster ,
jag försökte förmedla lite om sömnadtekniker och denna gång var det mycket Bh men även Bikini som tillverkades.
Tyvärr var jag dålig på att ta kort den här gången ,men några bilder blev det
Bh:n som Heléne sydde är väl helt underbar
Spetsen som hon användt sig av finns på sidan: Resår spets mm
 
 
När jag nu sitter och skriver detta så blir jag så sugen att ha en kurs igen
 men det får bli efter sommaren
Kanske dax att titta på något datum och börja planera lite  
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa!
Har för mig att jag tittat runt på hemsidan LGsömnad för något år sedan och blev nu sugen på det här med underkläder igen. Vet inte om den sidan nu liggen helt nere, men hittar inga kontaktuppgifter. Snöat in på material i Sverige att sy av, så jag slipper beställa från USA och dina mönster ser ju minst lika fina ut som pin up girl´s...
Har du möjligen en lämplig epostadress jag kan maila till?
Syglada hälsningar,
Anna

Lisa sa...

Hej Anna
Ja som du märkt så är hemsidan borta
Bloggen ska ersätta en del av detta är tänkt
Min mailadress är lisa@lgsomnad.com
Den finns även på sidan Resår,spets mm
Välkommen att höra av dig så hoppas jag kunna hjälpa dig Hälsningar Lisa