onsdag 24 april 2013

Underbar Syhelg

I helgen som gått hade vi en Syträff här hemma i Källby
Jag bokade pastoratsgården och boende till mina gäster sen "droppade" de in på fredag eftermiddag
som ni ser på bilden så blev det verkligen en "Syverkstad" i två härliga dygn
Vi var 11 glada "tjejer" i olika åldrar resande många mil från flera orter i vårt avlånga land
Som vanligt blir jag seg vid sådana här träffar,ville ju sy så mycket men....
 pratar väl för mycket fick ändå sytt en jumper till mig ,
 sen är det alltid roligt att sy till barnbarnet så det blev en tröja och ett par byxor
 
Jag gjorde färdigt min lilla väska som legat sen senaste Flämslätthelgen där broderiet blev tillverkat 
Nu är det tänkt att jag ska hålla ordning på de små donglarna , dosor, USB-stick som man aldrig hittar
och glad blir jag varje gång jag öppnar den för fodertyget är så fint
Sen påbörjade jag på ett större projekt, nämligen en ridjacka där jag förberett med att
Brodera ett foto på "min häst"
Återkommer med detta lite senare när jackan är färdig
 
I morgon kväll ska jag på något helt nytt för mig
 prova på kurs i fårskinns sömnad ,
 Malin mailade mig för ett tag sedan om jag var intresserad och visst ,alltid kul med nya kunskaper så vi får se hur detta blir
 SPÄNNANDE får se om fingrarna håller, ska endast ha med fingeborg
 
 

5 kommentarer:

mulliga m sa...

Synd att jag inte hann med att titta in i söndags. Det hade varit roligt att träffa alla :-)
Åh så gullig din lilla dataväska är både utanpå och inuti!

Lena C sa...

Det blev som väntat en mycket bra helg bland likasinnade

Anonym sa...

Helgen var helt fantastisk och roligt att träffas igen. Även att stifta nya bekantskaper som kom från Jönköping. Tack Lisa för du ordnar detta för oss.Kram Ann

Anonym sa...

Väskan blev jättefin. Jag gillar verkligen de där blommorna... Hälsningar från Heléne

glisjox sa...

Det var verkligen jättekul och jag är så glad att vi blev inbjudna. Har stilat med min nya blommiga BH på jobbet. Trosorna har jag bara berättat om, de har jag bara visat i omklädningsrummet.