tisdag 14 maj 2013

Boxerkalsong Herr

Så var det dax för "gubben" att få något nytt i garderoben
 behövs ju rensas ut lite gammalt och slitet även där
Jag har fått hem ett par nya kalsongresårer och de var så mjuka och smidiga
 att lusten för att sy kalsonger kom direkt
När jag nu satt och sydde dessa kom jag på att detta mönster finns ju inte på min blogg,
men nu så har jag fyllt på under sidorna : mönster samt resår.
Det ena paret (fiskarna) sydde jag endast med flatlock- sömmen på overlocken,
 det fungerar även med resåren men man får vara lite försiktig
Det andra paret(mobiltelefoner) sydde jag ihop med en 4-trådig overlock, minskade bredden för att få en smidigare söm och på det sättet kunna skära 2-3 mm (sömsmånen är ju 7mm i mönstret)
När man minskar skärbredden så får man kompensera med att dra åt gripartrådarna
för att undvika öglor utanför tyget
Fållen och resåren sydde jag med en tvillingnål, jag har upptäckt att på Pfaff Creative Sensationen
fungerar det toppen bra med tvillingnål, drar inte ihop sig alls
Så här blev kalsongerna
Båda två är i bomull/elastan
Svarta men sidorna samt insidan av fronten i det mönstrade tyget
 



Inga kommentarer: