torsdag 27 juni 2013

Min Travelbag äntligen

Nu så har jag äntligen fått färdigt min Weekender Travel Bag (mönster av Amy Butler)
 vilken jag gått och sneglat länge på.
Ska jag vara ärlig så har jag använt den vid ett tillfälle förra veckan,
 och helt klart var den väldigt bra att lägga tyger mm i när jag åkte iväg på en syträff
Under den dagen sydde jag även en liten väska att ha i den stora väskan,
typ nycklar, plånbok eller dyl., vi får se om det fungerar.....
tog ju vara på spilltyget igen ha. ha..
Den är gjord i ett mönstrat "plastigt" tyg samt konstläder
Var väldigt glad att ha en Pfaff symaskin med övermatare när jag sydde passpoalerna i konstlädret samt sydde ihop det med övriga delar på väskan

Fick på ett litet "märke" på ena fickan, det är ju så kul att göra applikationer på
Tyvärr så klippte jag lite dåligt så tyget sticker fram i kanterna men så får det vara
Fodret i väskan hittade jag vid ett tillfälle när jag var ute och reste
så här ser det ut:
 
Under vår lilla syträff fick jag även till min röda kjol som också den "tittat" på mig ett tag
Det är samma modell som den blå i förra inlägget
, men denna gång sydde jag lite andra stickningar i nerkanten.
Jag tycker om infodringen i fållen på kjolen  det ger på något sätt stadga och snygg form på den
Tyvärr så vet jag ej vilken Burda tidning den fanns i det är flera år sedan som jag sydde den första.



 
Nu hoppas jag nästan på regn några dagar till för jag behöver fylla på lite i underklädes garderoben innan min semester resa vi får se vad det kan bli
 
 
 


5 kommentarer:

Floraninan sa...

Vilken underbart snygg väska!!!! Gillar verkligen "ormskinnet", ser nästan verkligt ut :).

Anonym sa...

Ja ha du då blev in väska färdig och jag har mönstret men har inte fått "tid" till att sätta mig in i det. Får kanske ta någon dag under semestern och se om jag kan få till en jag med. Har ett behov av att ha en sådan väska. Ha det gott på semestern. Vi syns snart igen. Kram Ann

Hulis Syhörna sa...

DIn väska blev ju jättefiin. Jag har skickat efter mönstret. Nu är jag i Italien, men väl hemma har jag något att bita i. A-G

Eva-Marie sa...

Blir jättesugen att köpa mönstret! Din väska blev ju såååå fin.

Jennie Gustavsson sa...

Vad snygg den blev väskan mamma! :)