torsdag 4 juli 2013

Tur i oturen

Började dagen med att åka till stallet idag,
 Åsa kom också, så vi gjorde iordning stallet och tog in våra hästar för att ta en ridtur.
Vi började med  en runda i lugnt tempo för uppvärmning,
 därefter  jobbade vi lite på det härliga gärdet då klövern var slagen.
 Hästarna kändes avslappnade och fina
Efter en stund var  Åsa  nöjd så hon hjälpte mig lite för att hitta mer rätt i
 ridningen, vilket är guld värt.
Naturligtvis fick vi besök av blinningarna så vi beslöt att  skritta upp till stallet
Då snubblar Erika till dyker ner på frambenen, försöker ta sig upp men...
marken är underminerad, troligtvis sorken
Hela hennes bakben försvinner ner i en håla så hon blir liggande
Jag hoppar av, och har som tur är en häst som inte får panik.
Hon ligger en stund och funderar ser det ut som och sen så lyckas hon ta sig upp,
 då har mina och Åsas tankar gått till olika lösningar men hon fixade det sååå bra.

Det blev till att kyla hela bakbenet och tvätta med jodopax på såret hon fick på frambenet
Var ute och tittade till henne i kväll och några stela dagar blir det nog men hon vandrade runt i hagen med sina hästkompisar, vilket nog är det bästa

Tänk ändå vilken tur vi hade, det kunde lika gärna skett i galoppen.

 Fotot på Erika som jag använde mig av till ridjackan, visst är hon fin


3 kommentarer:

Floraninan sa...

Fy vad otäckt, tur att det ändå gick så bra! Har varit med att min häst fastnat i en ståltråd en gång när jag var ute, som tur är så är hon också väldigt lugn så det gick bra den gången.
Hon är väldigt fin din häst!

Helene Blomdahl sa...

Vilken tur! Ha det gött!
Helene i Skövde

Helene Blomdahl sa...

Vilken tur! Ha det gött!
Helene i Skövde