fredag 30 augusti 2013

Klänningar

Var ju på "Sylan" på Åh-stiftsgård för 2 veckor sedan...usch vad tiden går fort
Det blev 2 klänningar tillverkade och lite annat förstås
Den första blev så här

Tyget hittade jag i Salzburg i sommar och jag älskar denna modell på klänning,
Man kan använda den på olika sätt
Mönstret jag sytt av är i Vårens Ottobre  modell Jewelry.
den är enkel men när man fodrar så tar det en stund.
Fodret är i viskos känns underbart mot kroppen, ringade den lite mer i halsen

I våras köpte jag ett mönster på StofogStil, expediten , var tveksam till valet av min storlek,
men eftersom jag alltid använder st. 42 i deras mönster så vågade jag inte gå ner en storlek
Skulle ha lyssnat för den var stor i storleken.
Jag frångick mönstret lite, har använt mig av en tunn bomullsbatist,
 samt ett spetstyg så volangen hoppade jag över.
Jag kommer nu att få sy in den lite innan jag syr på knapparna i fram
Den är väldigt skön att ha på sig, kan tänka att den blir bra om man kommer ut på dans i vinter,
 får bli min sporre ha ha...
annars blir väl det lätt att den blir hängande till våren
Tygerna kommer också från StofogStil
 

2 kommentarer:

Floraninan sa...

Vilka härliga klänningar!! Hoppas verkligen att du kommer ut och dansar i dem för de ser ut att passa riktigt bra till det :).

Hulis Syhörna sa...

Tack för senast! Fina klänningar du har gjort. Den bruna gillade jag. Mina inköp hos dig är nu insorterade i en större låda. Jag har även dragit hem ett tyg till Travelingbagen från Olsons. A-G