måndag 2 september 2013

iPad fodral

Så har även jag införskaffat mig en IPad .
Det är ett underbart redskap och vill ju helst ha med den för det mesta
Så för att skydda den kände jag att ett fodral inte vore fel och då fick symaskinen jobba lite.
Fodralet har jag sytt på frihand undan för undan
Spilltyget från min ridjacka ( fleece med vindtät utsida) fick bli utsidan
Mellanlägget har jag köpt hos Textilia vid något tillfälle, det är som ett slags skumgummi
Fodret fanns i lådorna  Så här blev den:

                            
              Har gjort en ficka för laddaren, rynkade lite för att få plats med den
              Texten ovanför fickan är min E- post adress ,blev tyvärr inte helt perfekt

                                              
         
Så här ser den ut invändigt

Jag är riktigt nöjd och misstänker att jag är rätt ensam om den

Nu så ska jag ta mig an lite mer underkläders sömnad så håll gärna utkik kommer inom kort

5 kommentarer:

Floraninan sa...

Den blev verkligen jättesnygg!! Har också funderat på att göra ett fodral till min padda, nu fick jag lite inspiration :).

mulliga m sa...

Så gullig den blev med broderiet!

Hulis Syhörna sa...

Det var ju en helt annan klass på ditt fodral, än de jag har gjort. Får nog titta lite närmare på den, om vi träffas ngn gång i höst. A-G

Lotte sa...

Så fint ditt fodral blev! Jag måste nog ta mig i kragen och sy ett till mig själv. Till sonen har jag sytt men inte till mig själv. ;)

carolinabjorkman sa...

Va fint det blev! Du fick verkligen till det.