söndag 6 oktober 2013

Balkonett Bh

Nu så har även min dotter blivit utsatt med att prova min pågående modell av en Balkonett Bh
Passade på att sy en i 80 D när hon var hemma ett par dagar
Den satt inte perfekt på henne, men den hade de "fel" som brukar vara när jag syr till henne.
Ändå skönt för mig, hon ligger oftast mellan 2 storlekar, vilket inte är ovanligt
Känns som att jag kan fortsätta som tänkt
Tyget jag använt finns lite kvar av,det var bara 4 meter på smal bredd som jag fick tag i
Det är min dotters färg och kunde inte låta bli att sy detta till henne, för den var ändå användbar

Igår så tog vi en tur till yngste sonen som nu har flyttat till Göteborg
Önskan från han var ett besök på Ikea
Valet blev ju Bäckebol för då kunde jag titta in till StofogStil
Hittade ett kapptyg men fanns inte tillräckligt tyvärr
Så det blev ett mönster på byxor jag ska testa,hittar aldrig något som passar när jag behöver sådana
Tur man har symaskinen att ta till när kroppen inte ser ut som den ska 
Kunde inte motstå de fina knapparna

Men mitt samvete säger att jobba på med underkläderna inför alla kurserna och syfestivalen,
Så det får nog ligga till sig lite

3 kommentarer:

Floraninan sa...

Vilken härlig BH, riktigt läckert tyg! Har inte kommit igång med att sy mina ännu men det blir väl tid till så småningom :). Lycka till med byxorna!

Lisa sa...

Tack Nina
Ja det ska bli spännande med byxmönstret
Byxor är nog det svåraste att få bra passform på tycker jag
Tyvärr får det vänta ett tag, har ju mycket kul framför mig nu med kurser och mässa

mulliga m sa...

Det är väl klart att dottern måste få en behå när hon är hemma på besök. Den blev jättesnygg 😀