onsdag 2 oktober 2013

Sylan i Källby

Tänk vad en helg går fort när man får sitta med ett glatt gäng och sy
Man blir inspirerad och vill bara mer och mer.
Nya idéer "ploppar" upp i huvudet och visst är det så kul att få se hur andra skapar diverse plagg och lyckas hitta olika lösningar när det kör fast , för ärligt det gör det då och då när man syr.
Titta vilken härlig bild och ja..... vi tog en paus ibland, måste ju få lite "bränsle" i sig för att orka
 
 
I helgen har det tillverkats trosor, Bh, barnkläder, träningskläder, klänningar, blus ,kappa mm.
Här kommer ett litet smakprov 


Jag själv var lite seg på fredag eftermiddag, startade med lite nya tröjor och byxor till barnbarnet
Tänkte inte på att fota dessa eftersom jag ville träffa honom så fort som möjligt och överlämnade då dessa plagg,  Han blev glad för farmor syr en liten bil med namnet diskret bredvid , som en liten logga. Den här gången  var det olika färger på bilarna och är man drygt 2 år så är det lite spännande

På lördagen däremot kom jag igång lite bättre, så nu skulle det bli en klänning i ett tyg från StofogStil kombinerat med ett hallonrött bomullstyg som finns i Butiken
Mönstret är från StofogStil  och nu så var jag sugen på att brodera, har använt mig av
Pfaff Floral Needlework 453
Jag "lekte" lite vid datorn, kombinerade 3 stycken design men.....
när jag kände mig nöjd, så gjorde jag en tabbe, färgsorterade med påföljd att då broderar maskinen en färg i taget och tog ingen hänsyn till att det var applikationer i mönstret
Det blev många glada skratt och lite funderande, tillslut så blev resultatet så här:
Jag har använt mig av tyg och spetsar i applikationerna, det är så kul att leka på detta sätt
Broderade även en liten blomma på ärmen samt en "spetsblomma" i nacken
Tror att jag kommer använda min klänning mycket i vinter, den är ju i trikå, istället för mysbyxan så kan man känna sig lite fin men ändå mysa


 

3 kommentarer:

mulliga m sa...

Så fin klänningen blev. Härliga applikationer och broderier. Kul att du fick något snyggt också och inte bara lille A.

Floraninan sa...

Vilken jättefin klänning du sytt, det blev väldigt läckert med applikationerna!

cbsyr sa...

Vilken underbar klänning....den kan jag ärva när du har ledsnat på den ;)