onsdag 16 oktober 2013

Underklädeskurs och syfestiva l!!!!

Tänk vilket underbart liv jag har som får jobba med det jag tycker är så kul,
Kunde jag bara "köpa lite tid" så vore det fullkomligt men.......bara att jobba på.
Man vill ju så mycket och oftast får jag idéerna när jag packar upp nya tyger, ritar mönster osv.
så nu är mitt huvud fullt av saker jag vill sy och göra mönster, vad tror ni om att flytta fram Syfestivalen ett par veckor..... nja tror inte det hjälper.

Hur som helst så har jag haft en kurs i Flämslätt helgen som gått.
En helt underbar helg med fina människor runt mig
Det blev mycket Bh "tänk" ,och vad jag önskar att alla ska få en perfekt Bh
Det blev många fina och bra sådana för alla var ju så duktiga på att sy
Glömde tyvärr fota så mycket jag önskat. men här kommer lite av alstren




Lite synd var det att sitta inne när solen sken för fullt ute, men vi kunde ändå inta lunchen i solen
helt fantastiskt mitt i oktober ,ja denna sommar och höst kan man inte klaga på

Tack ni "tjejer" som var med den här helgen, jag lärde mig viktiga saker och känner mig laddad att fortsätta med Bh sömnaden mer än någonsin
 
Men nu så är det snart dags för Syfestivalen i Älvsjö
Det ska bli så kul att vara med igen och just nu så packar jag upp tyger , spetsar och försöker få någon ordning på det som ska med, ja det är bara att "låsa in sig" och glömma annat runt omkring sådant  som städning, trädgård mm 
Jaa...det är lugnt sådant tar vi närmare Jul och tänk vad fint det då blir

 
  
Nyinkomna tyger och spetsar, ligger högt och lågt i mitt syrum 
 
 
 

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Tack så jättemycket själv för en helt underbar helg. Det ger så otroligt mycket att gå kurs med dig.

mulliga m sa...

Roligt att helgen var lyckad och jag är säker på att alla kursdeltagare var lika nöjda som du. 😀

Floraninan sa...

Oh vad jag önskar att jag hade kunnat vara med, men jag hoppas det blir fler tillfällen längre fram! Hoppas du får lite tid att sy framöver 😊.