onsdag 6 november 2013

Bh och åter Bh

Som vanligt går tiden fort och just nu är det förberedande arbete inför kurserna på Bäckadals gymnasiet i Jönköping.
 På söndag blir det en ren Bh kurs, där jag klipper till alla delarna i förväg.
Varje deltagare får sin lilla påse och jag vill lova att det är många delar att hålla reda på.
De som är med på kursen har valt en storlek och förhoppningsvis ska Bh:n sitta bra.
En sådan här dag är ändå tyngdpunkten mest på att förstå och lära hur man syr sig en Bh.
Ska bli så spännande att få möta alla deltagarna och hoppas kunna förmedla något bra.

Lådan är färdig med alla paket, det blir en vit Bh den här gången.
Kanske lite "tråkigt" men ett bra tyg att hantera och ett mörkare tyg blir svårare att se hur man syr.
Det blir LG-Bh
 
 
Innan Syfestivalen hann jag sy upp två nya set, men hann inte visa dem på bloggen,
 så här blev de men nästan så man skäms...dockorna har inte min storlek så helt lätt är det inte att skylta.
 

Mönster Bygel bh med vadd och Trosabit
Tyg, spets finns i butiken

Mönster LG-Bh samt LG-Trosa
Kupan sydde jag enligt mönstret med ett enfärgat tyg, sen formade jag ett insnitt på det blommiga tyget och sydde på en spets på den raka kanten och sydde fast det innan jag fortsatte som vanligt med sömnaden av Bh:n
 Framstycket på trosan delade jag tog de bägge tygerna med spetsen mellan 
Kollade för säkerhets skull av att framstycket var ok med mönsterdelen innan jag fortsatte sy
Tyget finns hemma igen
 
Nu så håller jag på att förbereda den andra kursen i Jönköping, Bh-underklänning.- linne
en helt ny kurs för mig, skönt är att vi blir inte så många deltagare
Känns lite pirrigt men väldigt spännande.
Älskar ju mina sådana plagg, särskilt när man är ute och dansar
Bilder kommer förhoppningsvis senare

5 kommentarer:

Floraninan sa...

Vilka härliga set du sytt! Lycka till på kurserna😊.

Lisa sa...

Tack Nina
Det kan nog behövas men kul ska det bli

Anonym sa...

Det var snygga tyger du valde och du får ha det så gott på kurserna. Skall försöka att få till min BH som är tillklippt men inte sydd. Det kommer/Ann

Lotte sa...

Så fina de är! Jag hoppas snart få tid över till lite sömnad!

Kram

Eva Georgii sa...

Hej
hittade din sida i en länk från facebooksidan sytokar, blev väldigt sugen på att prova sy underkläder.
undrar om du tar anmälan till framtida kurser,förstår att du bor någonstans runt Skara -lidköping, bor själv i Tibro så det är ju inte så långt bort. Finns det mölighet att få vara med på BH kurs så skicka gärna ett mail till mig georgii.eva@gmail.com Tack för en inspirerande sida /Eva