tisdag 7 januari 2014

Ett gammalt och ett Nytt

Först vill jag TACKA alla härliga kunder samt kursdeltagare
 för ett underbart 2013
och vill även önska er ett riktigt gott och härligt 2014

Nu så ser jag fram emot ett nytt år med härlig kreativitet och helst vill jag lova att vara flitigare på Bloggen men.... det är inget nyårslöfte.

Som många kanske förstått så har jag varit ledig lite extra i Jul och Nyår och tanken var nog att symaskinen skulle vara framme mer än det blev, istället så har jag njutit av att ha barn, barnbarn, andra familjemedlemmar och goda vänner runt omkring mig.
Visst är det mysigt att krypa upp i soffan eller att sitta runt bordet med god mat och lösa världsproblem tillsammans med dem.
På tal om soffan, där har jag äntligen fått färdigt min schal som jag köpte material till på syfestivalen Hösten 2012. Den är stickad i ett lingarn, vilket jag aldrig tidigar provat på.
Kan nog bli en favorit.


Jag hann med att sy några julklappar men missade att fota alla
Den här Bh sydde jag till en härlig kompis på många sätt bla. stallkompis
Den påminner om LG.Bh:n men är specialdesignad just till henne
Material så som spets, axelband , tyg ,vadd osv finns att köpa hos mig
 
Ägaren till "min häst" hade länge letat efter en svart underklänning nämnde hon en dag när vi var i stallet tillsammans, vad enkelt det blev att fixa en julklapp helt plötsligt...
Att fota svart är inte lätt men så här blev den från mitt mönster Linne/Underklänning
Hon blev glad för den och använde den redan på Julafton fick jag veta
 
Sista lördagen på året fick bli en sydag hos mig
Malin som många "känner" Carolina med dotter Emma och så jag
 fick en hel dag vid symaskinen tillsammans Underbart!!
Hade ju tänkt att använda mig av tyger i min överfulla garderob men...
Veckan före jul var jag hos Marie på Textilia för att köpa en julklapp till min mamma som kommit igång att sy igen när hon "blivit" med ny symaskin
Kanske inte så konstigt  att man går ut ur Maries Butik med lite mer än tänkt,
fick syn på en annorlunda väska gjord av 7 cm breda band i olika färger helt underbar
och....materialet kom ju aldrig in i garderoben sydde den på vår sydag.
En mysig dag med glada sykompisar, vi hördes fick jag höra av yngste sonen
Vad trodde han annars...
Min väska
 
Ja som sagt var nu börjar det bli dags att slänga ut Julen
Lite trist och tomt blir det i mitt skåp
I vår familj är det nämligen tradition att baka ett pepparkakshus som inte är likt förra årets.
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

Floraninan sa...

Vad mycket fint du gjort! Gillar verkligen den stickade sjalen och väskan! Kul med en sydag, jag håller på att försöka dra ihop ett gäng med kompisar för att starta en "sycirkel". får se om jag får lite mer ork till att dra igång nu i vår eftersom jag bestämt mig för att hoppa över pluggandet den här terminen.
Ha en bra dag!

mulliga m sa...

Sjalen är underbar och det blev snyggt med blomman på väskan.

carolinabjorkman sa...

Tack för den trevliga dagen. Sjalen och väskan blev jättefina. Kul när gamla liggande projekt blir klara o dessutom bra.