torsdag 6 mars 2014

Bikini och semester

Som vanligt så sitter jag vid symaskinen det sista jag gör innan semesterresan börjar
Fick se för några dagar sedan att min Bikini var väldigt solblekt och det är ju inget skoj.
Hade inga roliga tyger hemma endast ett par bitar av marin och vinröd så det fick bli till att
"leka lite " med symaskinen.
Den modell jag trivs bäst med som bikini är LG-Trosan och Bygel-Bh med vadd (byglar)
Så det fick bli så även den här gången
Underkupans "tyg" har jag gjort små stråveck på, finns även lite på trosan
Ville ha lite effekt och ja.....vet ej om det blev så bra men det får duga för den här semestern
 
Det är enkelt att sy dessa veck med hjälp av ett tillbehör du sätter vid stygnplåten samt en pressarfot med "spår i". Sen sätter jag dit en tvillingnål och sen är det bara att sy .
ett par bilder på detta:

 
Nu tar jag semester en vecka för att "ladda batterierna" inför kommande kurser, du får gärna mejla mig under veckan men kommer inte kunna svara dig förrän  måndag 17 mars
 
Här kommer även lite bilder från projekt som sytts på de senaste kurserna



"Nybörjarkurs" i Jönköping
Alla fick sy en trosa som jag förberett med att klippa
Samma tyg men olika färg på spets och resår

 
 

5 kommentarer:

Floraninan sa...

Ha en riktigt bra semester!

mulliga m sa...

Njut av semestern!

Anonym sa...

Vilken läcker bikini. Det blir bra även om man tycker att man inte har rätt tyger hemma. Ha en underbar semester :)
/Carolina

Hulis Syhörna sa...

Ha det så jätteskönt!
Sonen har fått sina kalsonger nu (Hulis Hilfiger). Känn dig hedrad, de var godkända.
A-G

Troll sa...

super fin bikini
njut av ledigheten med sol o bad
Med vänlig hälsning
Troll