torsdag 11 september 2014

Kommit igång igen

Ja jag " lever" men vad trögt det varit att komma igång igen efter en helt underbar sommar.
I mitt syrum lyser solen nästan hela dagen när den finns framme och ja.... Den har lyst mycket ,det har varit så varmt och längtan att vara ute i istället har varit för stor.

Men nu så har jag kommit igång igen och känner mig laddad inför hösten, idéerna  dyker upp ,så kunde man köpa lite tid vore jag fantastiskt glad....

Nu ser jag fram emot helgen som kommer, då det är dax för kurs i Flämslätt igen, alltid lika " pirrigt" att få möta nya människor och försöka förmedla lite kunskap i underkläders sömnadens spännande värld.

Sitter fortfarande och jobbar med mitt nya Bh mönster, vilket blev svårare än jag trott,vill ju helst ha ett så " perfekt" mönster som möjligt men har kommit ganska långt så här kommer ett par bilder på vidare utveckling.

Ett härligt tyg som jag fodrat, trosan är också tanken på ett nytt mönster

Känns skön på

Tanken var till en kompis, tyvärr för liten i kupan, men får skylta så länge

Spetsen jag använde mig av, lite rörlig men nästan stum, med ett powernet i kupan blev kupan stadig.
Finns kvar några meter om du är intresserad

Har sytt mig en underklänning,tyvärr tog tyget slut efter en " runda på Facebook 
Men idéen och mönstret finns

Nu så hoppas jag att det inte ska gå så lång tid till nästa inlägg, skärpning " fru Gustavsson"

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Så snyggt alltihop, den blå bh-n var ju bara grym. Det känns lite konstigt att inte vara med på höstens kurs. Fick inte ihop det hela, men jag kommer igen, kanske redan till våren.

Lisa sa...

Tack Mimmi
Jag kommer sakna ditt glada humör men kommer bli spännande med nya deltagare
Du är så Välkommen att vara med en annan gång

Floraninan sa...

Vad kul att du kommit igång igen! Håller med om att det varit svårt att hålla igång sömnaden under sommaren, för min del för att jag inte riktigt klarar av värmen utan blir sittande o inte gör nånting. Men nu är hösten o svalkan här så nu har jag tom fått ihop 2 nya BH:ar :)!
Vad snyggt ditt nya mönster var o spetsen var verkligen läcker!!
Hoppas ni får en jättehärlig helg på kursen nu!! Jag längtar verkligen till i vår då nästa kurs blir, det ska bli så himla roligt :)!!
Ha det så bra!

Lisa sa...

Tack Nina
Vad kul att du sytt 2 bh, hoppas du är nöjd med dem också
Ja nu ska här packas och det ska bli så spännande att se deltagarnas resultat i helgen
Kanske blir det du som testar det nya bh mönstret till våren
Ses i Älvsjö

Annika Strömdahl sa...

Bh:n ser ju jättefin ut! Hoppas du får till den bra, och håller tummarna för att du kan göra den för stor kupa! :-)
Är sugen på att gå en kurs igen, mest för att det var så himla roligt! Får se om jag kan få till det i vår!
Ha det så bra!

Lisa sa...

Tack Annika
Ja tanken är för många och stora storlekar
Vore jättekul om du kan vara med i vår
Nu ska jag "ta hand om Mona kursdeltagare "

Anonym sa...

Hej-så himla fint allt du gör. Jag undrar vad det är för tyg på underklänningen, tack.
Ha det bra
Sanita